Begripsbepaling
Onder een klacht wordt verstaan een schriftelijke uiting van onvrede omtrent het naleven door een werknemer van Coconsult.
Een klager is een cliënt van een werknemer van Coconsult, of een belanghebbende van de cliënt, die een klacht indient bij de klachtencommissie.
Een aangeklaagde is een werkende voor Coconsult, gehouden aan de Ethische Code & Klachtenprocedure, en uitvoerder van Coconsult, tegen wie een klacht is ingediend.
De klachtencommissie bestaat uit twee ter zake deskundigen van buiten Coconsult en de secretaris, de heer E. van Bentum.
Indienen en behandelen van een klacht
Een klacht wordt schriftelijk aan de Klachtencommissie voorgelegd en wordt gericht aan:
Coconsult, Training, begeleiding & Advies
Secretaris Klachtencommissie Dhr. E. van Bentum
Beemdgras 24
3902 AM Veenendaal
De ontvangst van de klacht wordt binnen zeven werkdagen schriftelijk aan de klager bevestigd door de secretaris. Het streven is om de klacht binnen 6 weken geheel af te handelen. Mocht dit anders zijn dan wordt de reden daarvoor bekend gemaakt en in overleg bepaald wanneer de klacht afgerond kan worden.
De klacht wordt vertrouwelijk behandeld. Nadat de klacht afgerond is en geregistreerd wordt deze voor een termijn van 2 jaar bewaard.
Het oordeel van de beroepsinstantie/klachtencommissie is voor opleidingsinstituut Coconsult bindend; eventuele consequenties worden door instituut Coconsult snel afgehandeld.
Deze Klachtenprocedure is in werking getreden op 1 september 2021.